کلاهبرداری تاریخی خانواده انگلیسی از شرکت هواپیمایی ایرانی (تابناک)

دیوید میلز همسر خانم تسا جول، وزیر رسانه ، ورزش و فرهنگ انگلستان که در ماه مارس سال 2003 ازمذاکرات در کابینه حزب کارگر در مورد ایران کنار گذاشته شده بود به جز این کلاهبرداری از شرکت ایرانی به دریافت مبلغ 340 میلیون دلار از برلسکونی نخست وزیر ایتالیا با هدفی نامشخص نیز متهم است

به گزارش خبرنگار» تابناک» از لندن ،پیش از این نیز روزنامه های ایتالیایی از پرداخت مبلغ 340 میلیون دلار -که مشکوک به نوعی رشوه بوده است- توسط سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا به دیوید میلز خبر داده بودند،میلز از سال 2003 تا کنون با این اتهام و اتهامات مشابه دیگری در محاکم قضایی درگیر است.

بر اساس این گزارش، امروز دوشنبه 7 جولای 2009 نخستین جلسه رسیدگی به پرونده کلاهبرداری ازشرکت هواپیمایی ماهان ایر توسط میلز به نمایندگی از یک شرکت هواپیمایی انگلیسی در دادگا ه عالی انگلستان برگزار گردید.

برطبق قرارداد منعقده بین شرکت ماهان ایر و یک شرکت انگلیسی ، آقای میلز قرار بوده است که ناوگانی از هواپیماهای مسافربری انگلیسی با برد متوسط مدل BAe 146 متعلق به شرکت «بریتیش ایرویز» را به ارزش تقریبی 200 میلیون دلار جهت توسعه ناوگان مسافری و تجاری شرکت ماهان ایر در اختیار این شرکت ایرانی قرار دهد.

هم اکنون شرکت ماهان ایر دو فروند از هواپیماهای مسافربری انگلیسی مدل BAe 146-300 که دارای عمر متوسط بیست ساله هستند را در ناوگان هوایی خود که مجهز به 24 فروند هواپیمای مسافربری مدل ایرباس ، بوئینگ و همچنین مک کلند داگلاس با عمر متوسط بیست و یک ساله است را در اختیار دارد.

مبلغ پیش پرداخت چند میلیون دلاری شرکت ماهان ایر و همچنین عدم اجرایی شدن قرارداد منعقده از ادعاهای مطرح شده توسط وکلای شرکت ماهان ایر ازشرکت انگلیسی که در مناطق آزاد «بریتیش ورجین ایلند» به ثبت رسیده است می باشد.

گفتنی است این میزان کلاهبرداری از یک شرکت هواپیمایی ایرانی بی سابقه بوده است.

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=54374

نوشته شده در News. برچسب‌ها: , . Leave a Comment »

بیان دیدگاه

  • برترین مطالب